Sprężarka przewoźna śrubowa CompAir typ C 42
- Wydajność powietrza przy ciśnieniu roboczym 8,0 bar - m³/min 4,2
- Zakres regulacji ciśnienia bar 5-8
- Silnik YANMAR 4TNV88
- Moc silnika kW 35,0
- Ciężar (zależnie od typu podwozia) kg 710
- Poziom hałasu na stanowisku operatora dB(A)LPA 69
- Przyłącza sprężonego powietrza: szybkozłączki kłowe 2 x ¾"
- Szeroki zakres obrotów silnika w zakresie 1500-2800 obr/min - tak
- w połączeniu z precyzyjną kontrolą pracy, zapewnia elastyczną pracę sprężarki i wpływa na obniżenie zużycia paliwa
- Układ łagodnego rozruchu sprężarki (soft start) - tak
- eliminuje błędy operatora podczas uruchamiania urządzenia,
- sprężarka nie buduje ciśnienia podczas uruchamiania:
- rozrusznik nie ma oporów
- wkład separatora oleju jest zabezpieczony przed uszkodzeniem
- silnik natychmiast przechodzi do biegu jałowego:
- czas na zbudowanie ciśnienia oleju w układzie silnika
- czas na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy
- układ zapewnia długą żywotność urządzenia
- Filtr paliwa z separatorem wody - tak
- Kontrola niskiego poziomu paliwa - tak
- Zapobiega zapowietrzeniu układu paliwowego silnika
- Zawór zwrotny sprężonego powietrza - tak
- Zapobiega cofnięciu sprężonego powietrza do układu sprężarki
- Oświetlenie drogowe - tak
- Kliny pod koła - tak
- Kółko manewrowe - tak
- Tył obudowy wykonany z tworzywa odpornego na uszkodzenia - tak
1. Wyposażenie standardowe:
- W pełni automatyczny układ łagodnego rozruchu silnika i sprężarki
* silnik po uruchomieniu przechodzi do biegu jałowego,
* na panelu sterującym wyświetla się komunikat o czasie potrzebnym do uzyskania optymalnych parametrów pracy urządzenia
* sprężarka w tym czasie pracuje na niskim ciśnieniu ok. 2,5 bar,
* urządzenie, a w szczególności olej silnikowy uzyskuje odpowiednią temperaturę,
* wkład separatora dokładnego sprężarki jest zabezpieczony przed uszkodzeniem dzięki odciążeniu układu,
* po zakończeniu odliczania sprężarka automatycznie przechodzi do trybu pracy pod obciążeniem uzyskując zadane ciśnienie robocze
* wyłączenie następuje po odliczaniu mającym na celu obniżenie ciśnienia w układzie sprężarkowym oraz schłodzenie urządzenia co ma kluczowy wpływ na żywotność komponentów
- Układ sterowania pozwalający na płynną regulację wydajności w zależności od obciążenia. Jednostka napędowa przechodzi do biegu luzem w momencie braku zapotrzebowania na sprężone powietrze,
co zmniejsza zużycie paliwa, a w konsekwencji obniża koszty użytkowania sprężarki.
- Pełne oświetlenie drogowe, kabel przyłączeniowy zasilania, instalacja 12 V
- Dyszel prosty
- Zaczep kulowy
- Kółko manewrowe oraz kliny pod koła
- 1 x filtr powietrza zasilający moduł śrubowy (podwójny wkład) z czujnikiem zużycia
- 1 x filtr powietrza zasilający silnik (podwójny wkład) z czujnikiem zużycia
2. Sprężarka:
- Moduł śrubowy o wysoce wydajnym profilu opracowany i wyprodukowany przez CompAir
- Sprężarka jednostopniowa z wtryskiem oleju
- Ilość oleju sprężarki 9 l
- Dwustopniowa separacja oleju z odśrodkową separacją wstępną
3. Silnik:
- Producent: Yanmar
- Model: 4TNV88
- 4 cylindry
- Chłodzony cieczą
- Ilość oleju silnika 7,4 l
- Czterosuwowy diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa
- Pojemność zbiornika paliwa 60 l
- Zbiornik paliwa z przezroczystego tworzywa (szeroki, wygodny wlew wyposażony w sito)
- Niska emisja spalin zgodnie z obowiązującą normą europejską Stage V
4. System kontroli:
a) automatyczna kontrola pracy:
- Temperatury kompresora
- Temperatury oleju silnika
- Ciśnienia oleju silnika
- Poziomu paliwa
Jeżeli dopuszczalna wartość, któregokolwiek parametru zostanie przekroczona sprężarka wyłączy
się automatycznie
b) panel sterowniczy:
- Dostępny bez konieczności otwierania karoserii, chroniony zamykaną przesłoną i wyposażony w:
- Manometr
- Licznik motogodzin
- Kluczyk rozrusznika
- Wyłącznik awaryjny
- Układ „soft start” – łagodny rozruch silnika
- Kontrolka podgrzewania
- Kontrolka ładowania akumulatora
- Kontrolka ciśnienia oleju silnika
- Kontrolka temperatury silnika i sprężarki
- Kontrolka niskiego poziomu paliwa z czujnikiem wody w filtrze paliwa
- System kontroli zużycia filtra cząstek stałych
- Wyłącznik główny akumulatora
5. Karoseria:
- Cynkowana elektrolitycznie
- Malowana proszkowo z żywicą poliestrową
- Wypalana w temperaturze 180-200°C
- Obudowa skręcane w celu wyeliminowania zgrzewów będących ogniskiem korozji
- Zespolony zderzak chroniący lampy oraz całą tylną część obudowy, wykonany z tworzywa sztucznego o wysokiej odporności na wgniecenia.
- Podnoszona obudowa stabilizowana przez dwa amortyzatory gazowe
- Maty wyciszające zamontowane przy pomocy listew
- Uchwyt do przenoszenia sprężarki przy pomocy dźwigu
- Obudowa zamykana
6. Dokumenty dostarczane ze sprężarką:
- Homologacja dla Wydziału Komunikacji
- Certyfikat zbiornika ciśnieniowego dla Urzędu Dozoru Technicznego
- 1 x instrukcja obsługi sprężarki w języku polskim
- 1 x instrukcja obsługi silnika w języku polskim
- 1 x lista części zamiennych