Sprężarka - kompresor CompAIR C42

Kod: C42

Sprężarka przewoźna śrubowa CompAir typ C 42

  • Wydajność powietrza przy ciśnieniu roboczym 8,0 bar - m³/min 4,2
  • Zakres regulacji ciśnienia bar 5-8
  • Silnik YANMAR          4TNV88
  • Moc silnika kW 35,0
  • Ciężar (zależnie od typu podwozia) kg 710
  • Poziom hałasu na stanowisku operatora dB(A)LPA 69
  • Przyłącza sprężonego powietrza: szybkozłączki kłowe 2 x ¾"
  • Szeroki zakres obrotów silnika w zakresie 1500-2800 obr/min - tak
    • w połączeniu z precyzyjną kontrolą pracy, zapewnia elastyczną pracę sprężarki i wpływa na obniżenie zużycia paliwa
  • Układ łagodnego rozruchu sprężarki (soft start) - tak
    • eliminuje błędy operatora podczas uruchamiania urządzenia,
    • sprężarka nie buduje ciśnienia podczas uruchamiania:

- rozrusznik nie ma oporów

- wkład separatora oleju jest zabezpieczony przed uszkodzeniem

  • silnik natychmiast przechodzi do biegu jałowego:

- czas na zbudowanie ciśnienia oleju w układzie silnika

- czas na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy

  • układ zapewnia długą żywotność urządzenia
  • Filtr paliwa z separatorem wody - tak
  • Kontrola niskiego poziomu paliwa - tak
    • Zapobiega zapowietrzeniu układu paliwowego silnika
  • Zawór zwrotny sprężonego powietrza - tak
    • Zapobiega cofnięciu sprężonego powietrza do układu sprężarki
  • Oświetlenie drogowe - tak
  • Kliny pod koła - tak
  • Kółko manewrowe - tak
  • Tył obudowy wykonany z tworzywa odpornego na uszkodzenia - tak

1.   
Wyposażenie standardowe:
  • W pełni automatyczny układ łagodnego rozruchu silnika i sprężarki

* silnik po uruchomieniu przechodzi do biegu jałowego,

* na panelu sterującym wyświetla się komunikat o czasie potrzebnym do uzyskania optymalnych parametrów pracy urządzenia

* sprężarka w tym czasie pracuje na niskim ciśnieniu ok. 2,5 bar,

* urządzenie, a w szczególności olej silnikowy uzyskuje odpowiednią temperaturę,

* wkład separatora dokładnego sprężarki jest zabezpieczony przed uszkodzeniem dzięki odciążeniu układu,
* po zakończeniu odliczania sprężarka automatycznie przechodzi do trybu pracy pod obciążeniem uzyskując zadane ciśnienie robocze

* wyłączenie następuje po odliczaniu mającym na celu obniżenie ciśnienia w układzie sprężarkowym oraz schłodzenie urządzenia co ma kluczowy wpływ na żywotność komponentów

  • Układ sterowania pozwalający na płynną regulację wydajności w zależności od obciążenia. Jednostka napędowa przechodzi do biegu luzem w momencie braku zapotrzebowania na sprężone powietrze,
    co zmniejsza zużycie paliwa, a w konsekwencji obniża koszty użytkowania sprężarki.
  • Pełne oświetlenie drogowe, kabel przyłączeniowy zasilania, instalacja 12 V
  • Dyszel prosty
  • Zaczep kulowy
  • Kółko manewrowe oraz kliny pod koła
  • 1 x filtr powietrza zasilający moduł śrubowy (podwójny wkład) z czujnikiem zużycia
  • 1 x filtr powietrza zasilający silnik (podwójny wkład) z czujnikiem zużycia

 

 2.    Sprężarka:

  • Moduł śrubowy o wysoce wydajnym profilu opracowany i wyprodukowany przez CompAir
  • Sprężarka jednostopniowa z wtryskiem oleju
  • Ilość oleju sprężarki 9 l
  • Dwustopniowa separacja oleju z odśrodkową separacją wstępną

 

 3.    Silnik:

  • Producent: Yanmar
  • Model: 4TNV88
  • 4 cylindry
  • Chłodzony cieczą
  • Ilość oleju silnika 7,4 l
  • Czterosuwowy diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa
  • Pojemność zbiornika paliwa 60 l
  • Zbiornik paliwa z przezroczystego tworzywa (szeroki, wygodny wlew wyposażony w sito)
  • Niska emisja spalin zgodnie z obowiązującą normą europejską Stage V

 

 

4.    System kontroli:

a)      automatyczna kontrola pracy:

  • Temperatury kompresora
  • Temperatury oleju silnika
  • Ciśnienia oleju silnika
  • Poziomu paliwa

 

Jeżeli dopuszczalna wartość, któregokolwiek parametru zostanie przekroczona sprężarka wyłączy
się automatycznie

 

b)      panel sterowniczy:

  • Dostępny bez konieczności otwierania karoserii, chroniony zamykaną przesłoną i wyposażony w:
  • Manometr
  • Licznik motogodzin
  • Kluczyk rozrusznika
  • Wyłącznik awaryjny
  • Układ „soft start” – łagodny rozruch silnika
  • Kontrolka podgrzewania
  • Kontrolka ładowania akumulatora
  • Kontrolka ciśnienia oleju silnika
  • Kontrolka temperatury silnika i sprężarki
  • Kontrolka niskiego poziomu paliwa z czujnikiem wody w filtrze paliwa
  • System kontroli zużycia filtra cząstek stałych
  • Wyłącznik główny akumulatora

 

 5.    Karoseria:

  • Cynkowana elektrolitycznie
  • Malowana proszkowo z żywicą poliestrową
  • Wypalana w temperaturze 180-200°C
    • Obudowa skręcane w celu wyeliminowania zgrzewów będących ogniskiem korozji
    • Zespolony zderzak chroniący lampy oraz całą tylną część obudowy, wykonany z tworzywa sztucznego o wysokiej odporności na wgniecenia.
    • Podnoszona obudowa stabilizowana przez dwa amortyzatory gazowe
    • Maty wyciszające zamontowane przy pomocy listew
    • Uchwyt do przenoszenia sprężarki przy pomocy dźwigu
    • Obudowa zamykana

 

 6.    Dokumenty dostarczane ze sprężarką:

  • Homologacja dla Wydziału Komunikacji
  • Certyfikat zbiornika ciśnieniowego dla Urzędu Dozoru Technicznego
  • 1 x instrukcja obsługi sprężarki w języku polskim
  • 1 x instrukcja obsługi silnika w języku polskim
  • 1 x lista części zamiennych


Kluczowe parametry:

Ciężar: 710 kg
Ilość powietrza: 4.20 m³/min
Ciężar:
710 kg
Ilość powietrza:
4.20 m³/min